onsdag 3 maj 2017

Mycket har hänt, och mycket händer fortfarande...

Hej!


Nu är det min tur, Linda, att sätta mig vid tangenterna och skriva! Vad har hänt sedan sist? Jo en hel del! Jag är osäker på om jag kommer lyckas pricka utav allt, men jag ska göra mitt bästa! :)

Först och främst har vi trädit in i den sista delen utav skolan nu. Vi behåller samma band konstellationer som vi haft sedan Januari, Tama Slim och Exit Eyes. I det här blocket händer två stora saker, arbetet med en samlingsskiva och slutturnén!

Samlingsskivan kommer innehålla egenskrivet material. Vissa av dessa låtar kommer vi även att framföra på turnén. Vi har spelat in och mixat allt färdigt, det vi har kvar är att bestämma låtordning och arbetet med omslag och lite fix och tricks. Alla har ju olika preferenser vad gäller tillexempel typsnitt...


Till våran sista turné hade vi en dröm om att åka till Amsterdam, men vi hade mer framgång på den svenska och Danska arenan och bestämde oss därför att lägga om rutten. Det känns jätteroligt att vi ska åka ut och det känns skönt att allt är färdig planerat och budgeterat så att säga.
I Söndags avslutades våran Kickstarter-kampanj med målet på 10 000 och den slutgiltiga summan blev 10 700! Till alla som hjälpt att sprida vårat projekt genom att dela det och prata om det och självklart till alla backare - STORT TACK!


Är ni nyfikna på att läsa mer i detalj om turnén och Kickstarterprojektet specifikt kan ni läsa mer om det ---> här!



Och såhär ser våran Turné ut på det stora hela...


TAMA SLIM & EXIT EYES ON TOUR


05.05   SR P4 Gotland Promotion Tour Gig, Gotland (SWE)
19.05   Hemgården, Lund (SWE)
20.05   Nørrebro festivalen, Copenhagen (DK)
23.05   Arena 305, Malmö (SWE)
24.05   Tjili Pop, Copenhagen (DK)
26.05   Bénka Dí, Simrishamn(SWE)


Hoppas ni kan komma och se oss spela när vi tar oss out on the road!


/ Linda, Gitarrist, trummis och sångerska i Exit Eyes