tisdag 12 april 2016

Caterwauling

Hej babes!!

För er som har missat,
eller kanske bara glömt,
så kommer ju vi i ettan ha våran sista turné snart.
Den kommer att kallas för Caterwaul Tour

Ganska bra namn om jag får säga det själv. (hint, jag kom på det)

Här har ni ett exempel på ett fräckt caterwaul: (only for true rockerz!!!)


Alla som känner mig vet att jag är en riktig catlover_95.
Brevet som jag skickade som ansökan till den här utbildningen såg liksom ut såhär

kuvert täckt av katt-klistermärken

Så att vår sista turné skulle vara tillägnad ett vackert kattljud var ju självklart!

Jag har själv min kisse Sessan hemma i Norrland (som jag saknar otroligt mycket!!!)


Prinsessan Sessan 











Här på internatet, som de allra flesta av oss Ellor bor på, är det strikt förbjudet med husdjur i de flesta rummen, särskilt katter. Fråga mig ej varför, dum regel tycker jag.
(Tro mig, jag har försökt rucka på den)

Så en får försöka hänga med gatukatterna så mycket det går om en inte kan stilla abstinensen.

Eller ekorrarna,
för de börjar komma fram mer och mer nu till våren.
Det hade kunnat vara en bild på en ekorre här nu,
men den sprang iväg när Ella å Bella kom farande
och skrek/sjöng på deras låt om Peter Siepen.
Så nepp. Nästa gång kanske.

När vi inte klappar katter, skriker eller bloggar så fikar vi. Och det har nu även blivit till en tradition att Cissi läser högt ur Veckorevyns horoskop varje måndagsfika. Vilket vi älskar!! (länk)

Så varje måndag, mellan repet, samlas vi en ring runt Cissi
som i turordning läser upp allas veckoöden.
Det är faktiskt väldigt mysigt!


högläsning ur veckorevyn

Och när vi inte läser Veckorevyn så finns det alltid en GAFFA-tidning att bläddra igenom.

Jag brukar gå igenom dem och se om det finns några nya band som jag inte hört än.

Igår, till exempel, hittade jag en recension om ett band som heter Tacocat.
recension från GAFFA

Har ännu inte lyssnat på dem men måste ju ändå ge cred till roligaste bandnamnet!
(Gissa vad Tacocat blir baklänges?)

Ett tag sen hittade jag även den här fina recensionen

bara 3 stjärnor, really??? 

KATTHEM
De är nu ett av mina favvoband nånsin.
Kan tipsa alla om att lyssna på thez kittenz. 
De är verkligen råbra.

Kolla ba

Yaaas

Det var allt för mig denna gång...
Glöm inte bort att krama era nära å kära
och klappa alla kissemissar i världen.

Vi hörs snart igen
Kräm
/ / Victoria a.k.a Kattskrelle