tisdag 8 december 2009

Plektrum

Jag hade aldrig spelat med plektrum innan jag började här på Ella, men nu kan jag knappt ta i en gitarr utan att ha ett plektrum i högerhanden.
Jag har alltid sett mig själv som en person med få plektrum, men jag börjar få en ganska ordentlig samling nu.
I början av terminen förra året var jag utan plektrum, Emelie skulle då in på Åkessons och köpa nångonting och jag bad henne köpa plektrum till mig. Hon köpte sex st i olika hårdheter. Det jag gillade bäst var det lila, som det fanns tre stycken av i min samling.
De lila plektrumen hängde med otroligt länge. Det var härom veckan mitt näst sista gick sönder, och det lila plektrumet du ser på bilden här nedan har fått lite konstiga skavanker på sig sedan jag lånat ut det till nån basist förra året.



16 st!
Ändå har man dom inte när man behöver dom.
Vilket tycker du är finast?