måndag 9 november 2009

Internationella dagen i Hemse

Idag var vi alltså på vår filial nere i Hemse.
Jag var ganska trött eftersom jag struntade i sovmorgonen och tvingade mej själv upp och träna så Emelie fick köra min bil ner till Hemse. Jag sov större delen av färden.


Liv och Stina i bilen på väg ner


Gänghäng i trappen


En mycket intressant föreläsning om musik som tortyrredskap.


Vi fick äta soppa med gaffel, spännande.

Dagen bestod alltså av olika föreläsningar, min favorit under dagen var definitivt den som handlade om musik som tortyr.
Här kan du få en playlist till din spotify med osköna tortyrlåtar.


Avslutningsvis fick vi gå på teatern ”Nordost” som handlar om gisslandramat när tjetjenska rebeller stormade Dubrovkateatern i Moskva 2002.
Man fick följa dramat ur tre olika perspektiv.
En an de Tjetjenska rebellerna, en besökande på teatern och en läkare som råkade ha sin dotter och mor inne på teatern.
Jag gillade den mycket och har ni chansen gå och se den!

Over and out for today