måndag 16 november 2009

Gitarrläxor

Dehär med instrumentallektioner är svårt om man har dålig självdiciplin.
Jag vill mer än gärna vara duktig och göra min läxa mer än en gång i veckan (ofta kvällen innan blir det dessutom att jag gör den)
Men jag har inte den självdiciplinen.
Borde ha en regel typ att jag inte får slå igång datorn innan jag gjort visst mycket eller hela mitt övningsschema.

Emelie kom precis in genom dörren och visade stolt upp sin gitarrläxa.
Hon hade "You Shook Me All Night Long" med ACDC i läxa.
Fint.
Själv har jag "Fly Me To The Moon" Inte lika skoj att spela som ACDC kan man tycka.
Ska även knåpa ihop ett övningsprogram tills imorgon.

Hur många gånger har jag och Emelie sagt till varandra. Den här veckan ska vi påminna varandra och peppa oss själva så vi gör läxan i tid.

Jag har gitarrlektion 08:30
Jag var snäll och gav min lektion (11:05) till min klasskamrat. Så ingen sovmorgon för mig inte. Ibland är jag för snäll för mitt eget bästa.
Fast det är bra. Så kan jag sätta mig direkt efter gitarrlektionen och spela läxan på en gång. Så har jag iaf gjort den en gång under veckan.

Nu tänkte jag nog ställa till med fika innan jag tar itu med den faktiskt.


Min gitarr

Bye