fredag 13 november 2009

Fuck Storebror!

Ja, kaffet börjar definitivt gå ur kroppen. Eller så är det hungern som spökar. Jag håller hur som helst på att krascha - så känns det. Å andra sidan har jag varit hur energisk och glad som helst idag, så det har jag rätt till, anser jag.

Jag är frustrerad. Det fanns en tid för inte alltför länge sedan då jag kunde göra nästan vad som helst i HTML. Det var på den gamla goda tiden när jag gjorde layouter till LiveJournal. Nu är det dock MySpace som gäller, och MySpace är en jävel till översittare. Jag vill ha bannern över reklamen. Anton hjälpte mig med ett kommando som gör att javascripten slutar fungera på sidan. Det fungerade! ... för en sidvisning. Sedan förstod MySpace, i sin oändliga visdom, att jag försökte fuska, så MySpace ändrade koden, från noscript, till något i stil med :;...-. Jag vill inte säga Storebror, men...

Technobabble åsido, jag insåg hur som helst idag att jag verkligen borde damma av mina HTML-skills. Det duger nämligen inte att sitta och bråka med MySpace när man knappt kan dra sig till minnes hur man byter färg på scrolls. Det är bara det att det faktiskt inte finns någon som helst energi till det just nu. Vi är ju mitt uppe i så himla mycket olika saker. Men efter gårdagens rep kan jag bara säga detta - vi kommer att ta världen med storm. Så är det bara. Jag ser verkligen fram emot spelningen nästa lördag. Och Rockkarusellen, hur kul kommer inte det bli på en skala? Om vi dessutom har hunnit spela lite i Skåne innan tävlingen drar igång kommer vi ju ha fet (nåja) rutin på scen och verkligen kunna rocka loss.

Nu måste jag äta något. Jag har fetaost, avokado, cashewnötter och pastaskruvar. Det känns ganska nice.


Who wants the moon when we can land on Venus? - Jill Johnston



Just det ja, vi såg Town Bloody Hall idag. Den måste ses om. Snarast!