tisdag 6 oktober 2009

En stund i studion

En stund i studion blir som så ofta lite längre än en stund.

Jag lyckades sätta en tagning nyss och fick tack vare det gå iväg och blogga lite. Tog nämligen med kameran idag så ni kunde få se hur trevligt vi har det i studion.
Vi är alltså i studion ikväll och vårat mission var att spela in vårat senaste alster "My Gun".
Som du kan se i föregående inlägg infann sig en viss ångest sist vi spelade in. Och denna ångest följde med in i studion även idag.
Nu har vi i alla fall fått till två bra gitarrer, en bra bas. Liv och Jenny lägger de sista live-inspelningen nu. Sen ska allting mixas också.

Justja, en ganska rolig grej hände i studion. Jag hade nämnt innan att om någon fuckar upp, fortsätt spela för även om den som fuckade till det inte kan använda den tagningen betyder inte det att min tagning kan kastas.
Ett sådant tillfälle inträffar då Jenny spelar fel på ett ställe. Liv ser detta i ögonvrån och hör det samma sekund. Hon kan inte hålla sig för skratt. Jag tittar upp heeelt uppgiven i och med att jag satt tagningen fram till detta ställe.... Jag fortsätter och spelar, kan inte prata i och med att vi spelar in men mimar till Emelie "jag fortsätter"
Så jag fortsätter, och som tur satte jag resten av tagningen också. Lagomt nervös var jag på sista refrängen. Ah, ångest om jag hade failat men det gick. Puh.

Här följer lite bilder från vår eftermiddag/kväll i studion:

Liv sjunger i en stereouppmickning. Texten på plats framför henne.


I play the guitar..


Liv hittade en ny kompis


Emelies "Black Beauty"


Vi använder oss av studioprogrammet Logic Pro.