torsdag 19 mars 2009

Nya låtar på myspace!

Jag fick hjälp av Lina och Emelie i studion i tisdags med att spela in en låt jag skrev i höstas, och konvertera två inspelningar till mp3. Nu finns de på min myspace, gå in på www.myspace.com/mirandadeverdier och lyssna!

I ensemblen håller vi på med våra egna låtar, och idag har vi klurat på en refräng till Melinas låt "You say". Det är otroligt kul att få spela egna låtar tillsammans och jamma lite.

På gitarrlektionen har Lotta visat tapping, och igår demonstrerade hon hur man spelar slide gitarr. Dessutom fick jag hjälp att ställa halsen på min halvakustiska elgitarr, som hade blivit lite sned. I samma veva gick en sträng, så det var ju tur att Lotta fanns till hands och kunde hjälpa mig att sätta på en ny också!

Nu ska jag gå tillbaks upp till ellahuset och fortsätta genuslektionen om kvinnor i musikhistorien.

Blessings,
Miranda