lördag 7 mars 2009

Härligt jam med The Royal Association


Hej!
Snart ska vi bege oss mot ella-huset (där vi har våra undervisningslokaler) och packa in all utrustning i turnébussen inför kvällens spelning på Rindi i Visby.
Det är mycket som man ska tänka på inför en spelning och en hel massa saker som ska med. Ljusstativ och lampor, mixerbord, instrument, förstärkare, subbasar, mikrofoner, sladdar, sladdar och åter sladdar...
Sen blir det till att rigga upp i konsertlokalen och koppla ihop allting och soundchecka. Det är många timmars jobb som i alla fall jag inte hade tänkt på innan jag fick vara med och göra det själv! Det är i alla fall jättekul att vi gör allting själva på turnén, allt från affischer till bokningar till att rodda. Och spela såklart!

Igår var Ylva och Liv hemma hos mig och Jenny och vi satt och jammade. Det hela började med att Ylva satt och spelade på sin nya stålsträngade akgitarr, och jag hämtade min nylonsträngade. Så tog Jenny fram elguran och sin lilla förstärkare och vi började spela. Vi upptäckte att Liv är som en jukebox när det gäller ord, och hon skrev en jättefin text till musiken. Helt plötsligt hade vi en färdig, superhärligt låt med vers, refräng och stick och hela baletten. Låten fick heta "You surrender". Det var superkul att jamma och vi blev himla nöjda med låten, så det var en riktigt bra kväll!


Miranda