måndag 16 mars 2009

Hallelujah moment

Idag, god vänner, har varit den bästa dagen på hur länge som helst.

För det första - och det var verkligen tongivande: vädret. Våren! Solen! Värmen!... nåja. Men det var ljust och fint hela dagen och det är ju alldeles, alldeles underbart.

Sedan fick vi reda på de nya ensembleindelningarna. Min grupp utgörs av Emelie, Lina, Julia och Gabi (som ju dock alternerar mellan de båda grupperna). Vi mjukstartade med att börja skriva en låt tillsammans; i nuläger har vi vers och brygga, refrängen är också på gång. Nära nog ett hallelujah moment där!

Efter skolan stannade jag och Julia kvar och jobbade i studion med en av hennes låtar, som är väldigt fin. Vi dubbade gitarr och klippte och klistrade och tog om sången och jag tror bestämt det blev ganska bra till slut. Ingen slutgiltig version, men en bra bit på väg. Det kändes awesome att sitta som tekniker och känna att man hade koll på allting, inte bara att saker hände och man försökte hänga med bäst man kunde.

Som en passus kan jag också nämna att det var "deadline" för ansökningar till andra året idag. Jag skrev inte så mycket - dessutom skrev jag det mitt i natten, när jag med en rysning kom på att just det ja, det skulle jag ju ha gjort... men jag tror att jag fick med det viktigaste. Känns skönt att slippa tänka på det nu, bara fokusera på det som ligger framför oss.

Idag styrde vi även upp inför "cafékvällen" som planeras på Almedalsbiblioteket lördagen den 28/3, 15-17 (och som alla är hjärtligt välkomna till, givetvis!). Det kommer att bli spännande att prova den arenan, speciellt med ljudet då lokalen beskrivs som en kyrka då det kommer till akustiken.

Sammanfattning: ljuvlig dag, ljuvliga människor, ljuvligt ljud.

Paul vare med er, bröder och systrar!