torsdag 19 februari 2009

Getting it together!


Idag hade vi alltså vår sista ensemble innan lovet.
Jag bävade lite i och med att det gick sådär igår. Men, vi satte alla låtarna!! Så jäääkla skönt! Äntligen liksom!

Annars då? Jo jag satt uppe till två och skrev en fjantig låttext. Den gillades, så det är ju bra men det kändes jättetöntigt när jag skrev den. Har bara skrivit en vers.

Strängarna har satt sig som en smäck på gitarren och man behöver knappt stämma den innan man börjar spela. Kommer sakna min akustiska nu när jag åker hem, det är elgitarren som får följa med mig hem.

Har tänkt på en sak, jag har ca två timmars väntetid på Bromma. Törs man sätta sig då och spela gitarr, jag skulle verkligen behöva spela swing-delen 100 gånger på lovet så det kan ju vara en bra början liksom. Men jag funderar om jag törs sätta mig bland folk och pilla på strängarna... Tror jag är lite för feg för det faktiskt.

Ikväll ska jag städa klart, packa, gå på ICA. Det borde inte ta lång tid men det blir lätt att jag fastnar framför datorn när jag har massa andra saker att göra.

/Lina